להתחברות

כימיה - כיתה ח'

אטומים ומטענם א' | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
jergym.sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

הנחיות לכתיבה

לקריאה

אנא כתבו כאן למטה את שאלותיכם

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
פלא שחר
8.02.2019 9:48
    משימת הערכה
  1. פליז הוא תערובת , משום שבנוי משני יסודות טהורים נחושת, ואבץ.

ההבדל בין תרכובת לתערובת הוא שתרכובת היא חומר טהור המורכב מאטומים של יסודות שונים הקושרים זה לזה. בניגוד לכך תערובת אינה עשויה מחומר טהור אחד, ערבוב של כמה חומרים טהורים או יסודות או תרכובות ביחד.

  1. פליז הוא מוליך חשמל אך לא ברמה גבוהה. מה שקורה בחומר בזמן הולכת החשמל הוא, העברת זרם חשמלי בגוף כיצד זה קורה כאשר יש אלקטרונים בעלי מטען חשמלי שלילי ופרוטון בעלי מטען חשמלי חיובי והמספר זהה אז אין מטען חשמלי כאשר יש אי שיוויון אז קיימים כוחות הולכת חשמל. התנועה של האלקטורנים גורמת להולכת החשמל.
  2. יש נוזלים שיכולים להוליך חשמל כמו מים, אך מים מזוקקים אים מולכים חשמל. רק
  3. פליז בנוי מחלקיקי נחושת ואבץ, והמבנה שלו הוא של סגסוגת, סגסוגת היא שילוב של שני יסודות או יותר כאשר אחד מהם הוא מתכת, וכך שומר על תכונות המתכת. והמבנה של החלקיקים הוא קשר מתכתי.
  4. א. בבניה של חומר יוני זקוקים לחלקיקי מתכות ואל מתכות שמאזנות והמטען החשמלי הוא 0, משום שחלקיקי האבץ והנחושת הם מתכות בבניה של חומר יוני זקוקים לחלקיקי אל מתכות.

ב. חומר יוני הוא חומר שבנוי מיונים חיובים ויונים שלילים כך שיש איזון ומכאן שמו . ג. אין לחומר מטען חשמלי כי חייב להיות יחס קבוע בין יון עם מטען חיובי ויון עם מטען שלילי. ד. הוא לא מוליך חשמל.

  1. מבנה הטבלה המחזורית הוא מחולק לפי מתכות ואל מתכות, שורות הטבלה מכונות גם מחזורים. הטורים של הטבלה מכונים גם משפחות כימיות ושם נמצאים יסודות עם תכונות דומות.
  2. מנדלייב ניבא יסודות לפני שהתגלו, הוא מצא חוקיות וגילה שקיימת מחזוריות בתכונות היסודות, כל כמה יסודות מופיע יסוד שתכונותיו דומות.

 

user profile image
גלבמן אלון
1.02.2019 9:45
1. תרכובת יונית זו תרכובת שהיא בעצם מלח, תרכובת מולקולרית זו תרכובת המורכבת ממולקולות זהות. 2. אין מה להוסיף. 3. ומלח. 4. אין מה להוסיף. 5. ומורכבת ממלח. 6. ומקשר יוני. 7. ואמון חנקנתי המשמש לדישון. 8.אין מה להוסיף.  
user profile image
יפה יואב
1.02.2019 9:42
1) לפרוטונים יש מטען חשמלי והוא 1.6021766208×10-19‎. ניוטרונים הם חסרי מטען חשמלי. 2) קיים כוח משיכהכאשר שני הגופים בעלי מטען חשמלי וכוח דחייה כאשר אחד חסר מטען חשמלי ואחד בעל מטען חשמלי. 3)  אטום ניטרלי זה כאשר מספר הפרוטונים שווה למספר האלקטרונים. ואטום בעל מטען חשמלי זה כאשר מספר הפרוטונים שונה ממספר האלקטרונים. 4) ההבדל בין מטען חיובי לשלילי הוא שבמטען שלילי אז אין  מטען חשמלי ובמטען חיובי יש מטען חשמלי. 5) כאשר מספר הפרוטונים שווה למספר האלקטרונים אז האטום ניטרלי. 6) מה קובע אם היון חיובי או שלילי ה המטען החשמלי
user profile image
גורן אריאל
1.02.2019 9:29
1 פרוטונים ואלקטרונים 2 אלקטרונים ותפקידים , מטען חשמלי 3 לפי מספר הפרוטונים 4 ענן האלקטרונים 5 נוקליאון חסר מטען חשמלי, חלקיק יסוד בגרעין האטום 6 יש מטען חשמלי, תמיד יש 4 ענן א
user profile image
תלמי דן
31.01.2019 8:45
1. האל מתכות הם יסודות הממוקמים בצידה הימנית של הטבלה המחזורית 2.דוגמא של האל מתכות הם אינן כסופות ואינן מבריקות הם נוטות להישבר ולהתפורר והם מוליכות גרעינים של חשמל וחום. דוגמא של מתכות: מרביתן כסופות והן בעלות ברק מתכתי המתכות חולקות גם תכונות משותפות אחרות את רובן אפשר לאבד הם לא נדירות והם לא מוליכות טורים של חשמל וחום 3.אין תכונות משותפות המתכות והאל מתכות(מוליכות חשמל וחום, איבוד וריקוע,ברק) 4.מתכות מוליכות חשמל הוא חום בצורה טוב באמצעות המבנה החלקיקי של מתכות (סורג מתכתי) 5. סריג מתכתי הוא קשר כימי בין גרעינים חיובים במתכת מוצקה ונוזלית הנובא משיתוף של אלקטרוני הערכיות בין כל אטומי המתכת
user profile image
אהרון אמיר
29.01.2019 17:45
הטבלה המחזורית- 1. ניתן לחלק את הטבלה המחזורית כך: כל טור הוא משפחה בפני עצמו. אך, טור 1, טור 2, טור 7 וטור 8 הם בעלי הדימיון המשפחתי הגדול ביותר. 2. מנדלייב היה כימאי רוסי שפרסם בשנת 1869 את הטבלה המחזורית. מנדלייב היה הראשון שחשב לסדר את 63 היסודות בטבלה. 3. מנדלייב גילה שישנם עוד יסודות שעדיין לא התגלו מכיוון שהוא הבחין שבמקומות אחדים "חסרים" יסודות. 4. מנדלייב ידע לנבא את תכונותיו ומסת היסוד "גליום" עוד לפני שהתגלה לפי זה שהוא שמר לו מקום בשורה ה4 בטור השלישי מתחת לאלומיניום וידע כי תכונותיו של היסוד יהיו דומות לאלה של האלומיניום. 5. תפקיד החלוקה של שורות הטבלה הוא כדי לסדר יסודות שלהם תכונות משותפות (מחזורים). 6. תפקיד החלוקה של טורי הטבלה הוא גם כדי לסדר יסודות שלהם תכונות משותפות (משפחות כימיות),.
user profile image
אהרון אמיר
29.01.2019 17:28

נא למחוק בבקשה

user profile image
אהרון אמיר
29.01.2019 17:27
מטען חשמלי ויון- 1. יש לפרוטונים וניוטרונים מטען חשמלי שהוא 0. 2.גופים בעלי מטען חשמלי דומה ידחו זה מזה (חיובי עם חיובי, שלילי עם שלילי). גופים בעלי מטען חשמלי שונה ימשכו זה לזה. 3. האטום ניטרלי כאשר מספר הפרוטונים זהה למספר האלקטרונים. האטום בעל מטען חשמלי (שלילי או חיובי) כאשר הפרוטונים והאלקטרונים אינם מאזנים זה את זה. 4. ההבדל בין מטען חשמלי חיובי לבין מטען חשמלי שלילי הוא שביון שלילי מספר האלקטרונים גדול ממספר הפרוטונים, וביון חיובי מספר האלקטרונים קטן ממספר הפרוטונים. אפשר לדעת מה המטען אם מחשבים לפי ההפרש בין המטענים החיוביים לבין מספר המטענים השליליים. 5.כאשר מספר הפרוטונים שווה למספר האלקטרוניים ישנו אטום ניטרלי (שאינו טעון חשמלית). 6. מה שקובע אם היון חיובי או שלילי הם כמה פרוטונים יש וכמה אלקטרונים יש. אם מספר הפרוטונים קטן ממספר האלקטרונים אז"י היון הוא שלילי.  
user profile image
אופיר קדוש
29.01.2019 17:03

נא למחוק בבקשה

user profile image
אופיר קדוש
29.01.2019 17:02
מבנה האטום- 1. האטום מורכב משני סוגי חלקיקים: פרוטונים ונויטרונים. פרוטונים- חלקיקים בגרעין האטום, העלי מטען חשמלי חיובי. נויטרונים- חלקיקים בגרעין האטום, חסרי מטען חשמלי. 2. החלקיקים שנעים סביב הגרעין הם אלקטרונים. האלקטרונים הם חלקיקים זעירים הנמצאים מסביב לגרעין האטום ובעלי מטען חשמלי שלילי. 3. השיטה הנפוצה למדידת המסה האטומית היא ספקטרומטריית מסות. שיטה זו מבוססת על העובדה שיון הנע במהירות קבועה, בשדה מגנטי אחיד, שומר על מסלול מעגלי שרדיוסו תלוי במסת היון. לפיכך, אפשר לקבוע את מסת היון לפי רדיוס הסיבוב. 4. האזור בו נמצאים האלקטרונים (מסביב לגרעין) נקרא "ענן אלקטרונים". 5. הניוטרונים הם חלקיקים בגרעין האטום, חסרי מטען חשמלי (ניטרליים). 6. כאשר קיים מצב שמספר האלקטרונים ומספר הפרוטונים שווה לא יהיה מטען חשמלי ויהיו כוחות חשמליים אלקטרוסטטיים. כוחות חשמלים הם כוחות של משיכה ודחייה הפועלים בין מטענים חשמליים.

משתתפים