להתחברות

כימיה - כיתה ח'

החומר ותכונותיו ב' | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
jergym.sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

הנחיות לכתיבה

לקריאה

אנא כתבו כאן למטה את שאלותיכם

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
סידס ליאו
8.02.2019 9:11
user profile image
גיא שחר
7.02.2019 16:05
נכון יונתן יסוד מורכב מקבוצה של אטומים שמספר הפרוטונים בהם זהה מספר הפרוטונים קובע המון דברים באופיו של היסוד. לא נכון לכל חומר בעולם יש יסודות. נכון יש כאלה שכן ויש כאלה שלא. ההליום בנוי מאטומים בודדים בלבד ולעומת זאת הפחמן בנוי בצורת סריג כלומר גוש של אטומים בודדים שהתחברו והתגבשו ביחד. נכון אך לא מבנה ממולקולת אלא נקרא מבנה מולקולרי.
user profile image
גיא שחר
7.02.2019 15:59
נכון אין עוד אטומים שמרכיבים את הגרפית!. נכון בנוסף אפשר לראות את החומר שמוציא העיפרון ואת צבעו ותכונותיו. נכון בנוסף כוחות המשיכה ביהלום יותר חזקים בהרבה מכוחות המשיכה בגרפית ולכן אנו יכולים לדעת שגרפית היא אטום רך ויהלום ממש לא. נכון אורי ולאו ענו על כך בשאלתם הקודמת. נכון בשנת 2004 היה הצלחתם הראשונה. נכון. נכון יש המון חומרים שונים בעולם כמו ששחר אמר יש 70000000 חומרים שונים. נכון בנוסף כוחות המשיכה שלה לא כל כך חזקים לכן הם חומר רך.
user profile image
גיא שחר
7.02.2019 15:52
מולקולה מורכבת משני אטומים והאטום מורכב מגרעין שנמצאים בתוכו הפרוטונים והניוטרונים ומסביבו נעים האלקטרונים. נכון יונתן האטומים בנויים גם מגרעין שמכיל פרוטונים וניוטרונים ומסביבו נעים האלקטרונים. נכון כל החומרים בעולם מורכבים מאטומים. דוגמא: הגוף שלנו, שולחן, כיסא, ארון ועוד… אטום בודד לא ניתן לראייה רק כאשר המון אטומים צפופים מאוד אנו נוכל לראות אותם.
user profile image
גיא שחר
7.02.2019 15:43

בנוסף ליונתן במצב צבירה מוצק כוחות המשיכה חזקים מאוד לכן אין תנועה לעומת זאת במצב צבירה גז אין כוחות משיכה והחלקיקים מאוד חופשיים אז יש המון תנועה במצב צבירה גז זהו גם ההבדל ביון כוחות המשיכה, במצב צבירה נוזל כוחות המשיכה לא ממש חזקים ולא ממש חלשים כלומר באמצע אז יש תנועה סבירה ביון החלקיקים. כל החומרים בעולם בנויים מאטומים כולל גופנו. האטום עצמו מורכב מגרעין שמסביבו יש ענן של אלקטרונים, החלקיקים בחומר מורכבים מאטומים ושאר החומר מורכב מריק אבל יש הרבה אטומים שנמצאים בחומר.  

user profile image
בנימיני ליהי
7.02.2019 9:48
1. מולקולה היא מונח בכימיה המתאר מבנה (חומר) הבנוי משני אטומים או יותר, המחוברים ביניהם בקשר כימי. אטום הוא המערך החלקיקי הקטן ביותר שמטענו החשמלי הכולל הוא אפס, והמאפיין יסוד כימי ומבדיל אותו מיסודות כימיים אחרים. הוא מורכב מחלקיקים קטנים יותר שאינם מיוחדים לו אלא נמצאים במערכים שונים בכל היסודות הכימיים.   2. כל אטום מורכב מגרעין ומענן אלקטרונים.   3. כל הגופים בעולם עשויים מחומרים, ואלה בנויים מאטומים.   4. אי אפשר לראות את האטומים בעין או במיקרוסקופ פשוט. רק במאה ה- 20 הצליחו מדענים "לראות" אטומים באמצעות מיקרוסקופים היכולים להגדיל את תמונות החפץ פי מיליון ויותר.
user profile image
כהן אגם
7.02.2019 9:46
מוצק: זהב וברזל הם חומרים שונים, אך המבנה החלקיקי שלהם דומה: החלקיקים מסודרים וסמוכים מאוד זה לזה, כוחות המשיכה הפועלים ביניהם חזקים מאוד, הם רועדים (נדים) במקומם ואינם נעים ממקום למקום. נוזל: שמן ומים הם חומרים שונים, אך המבנה החלקיקי שלהם דומה: החלקיקים סמוכים זה לזה אך אינם מסודרים, כוחות המשיכה הפועלים ביניהם חזקים, והם יכולים לנוע ממקום למקום כשהם מחליקים זה על זה ומתחלפים במקומם. גז: פחמן דו חצני וחמצן הם חומרים שונים, אך המבנה החלקיקי שלהם דומה: החלקיקים מרוחקים מאוד זה מזה, נעים לכל הכיוונים בחופשיות ובמהירות, וכוחות המשיכה הפועלים ביניהם חלשים מאוד.
user profile image
בנימיני ליהי
7.02.2019 9:37
1. מצב צבירה מוצק הוא מצב הצבירה הצפוף והקשה ביותר בו המולקולות של החומר קרובות האחת לשנייה יותר מאשר בשני מצבי הצבירה האחרים. מצב צבירה גז הוא מצב צבירה של החומר, בו המולקולות רחוקות אחת מהשנייה, המשיכה ביניהן נמוכה, והן נעות בחופשיות בהתאם לצורת הכלי בו נמצאים. במצב צבירה נוזל מולקולות החומר אינן מסודרות אבל הרווח ביניהן קטן. תנועת המולקולות אינה רבה כמו בגז, אבל אינה מעטה כמו במוצק.   2. במצב צבירה גז כוחות המשיכה הפועלים ביניהם חלשים מאוד, החלקיקים מרוחקים מאוד זה מזה, נעים לעל הכיוונים בחופשיות ובמהירות. במצב צבירה נוזל כוחות המשיכה הפועלים ביניהם חזקים, והם יכולים לנוע ממקום למקום כשהם מחליקים זה על זה ומתחלפים במקום, החלקיקים סמוכים זה לזה אך אינם מסודרים. במצב צבירה מוצק כוחות המשיכה חזקים מאוד, הם רועדים (נדים) במקומם ואינם נעים ממקום למקום.      
user profile image
פלא שחר
3.02.2019 14:42
1.גרפיט בנוי מאטומים פחמן בלבד 2. כאשר מציירים קו פשוט עם העיפרון יכולים ליצור חומר מתקדם ויקר מאוד 3. משום שסידור האטומים ביהלום ובגרפיט שונה וזה מסביר את התכונות השונות 4. יהלום הוא החומר הטבעי החזק ביותר בעולם 5.המדענים אני גיים וקונסטנטין נובלוסוב הצליחו ליצור שכבה דקה של גרפיט לראשונה בשנת 2004 6. קיימים 92 יסודות טבעיים שהתגלו 26 לא התגלו. 7. קיום בעולם ידועים 70000000 חומרים שונים אפילו בטלפון שלנו קיימים מעל 100 סוגי חומרים שונים 8. תכונות הגרפן שקוף,גמיש, דק מאוד, חזק מאוד, ומוליך מצוין של חשמל וחום.
user profile image
אניסימוב יהונתן
3.02.2019 14:41
1.בכימיה, יסוד כימי (או יסוד) הוא קבוצת כל האטומים, שמספר הפרוטונים בהם זהה מספר הפרוטונים נקרא המספר האטומי והוא קובע את שמו של האטום ואת עיקר תכונותיו הכימיות.   2.אם הבנתי נכון את השאלה… לא, יש גם תרכובות בין שני יסודות וכך נוצר חומר חדש   3.יש כאלה שיש להם תכונות דומות ויש כאלה שיש להם תכונות שונות   4. הליום בנוי מאטומים בודדים ואילו פחמן בנוי במבנה ענק ומסודר של סריג(גביש)   5.מבנה מאטומים בודדים למשל הליום וארגון   מבנה ממולקולות למשל חמצן ומימן   מבנה ענק ומסודר של גביש (סריג)

משתתפים