להתחברות

כימיה - כיתה ח'

החומר ותכונותיו ג' | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
jergym.sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

הנחיות לכתיבה

לקריאה

אנא כתבו כאן למטה את שאלותיכם

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
לוי ליאם
7.02.2019 20:48

כיום מוכרים בעולם כ 70,000,000 חומרים, ובזכות גילויים ופיתוחים של מדענים שונים, מספר החומרים המוכרים גדל מרגע לרגע, לדוגמא: טלפונים חכמים עשויים ממאות חומרים שונים

user profile image
כרפסי עמית
7.02.2019 9:30

כיום מוכרים בעולם כ- 70000000 חומרים

user profile image
כרפסי עמית
7.02.2019 9:27
1. גרגיר אחד של חול או של מלח מכיל מיליארדי מיליארדים של אטומים. 2 .בעובי קו של עיפרון, נוצרת על הניר שכבה אחת בלבד של אטומי פחמן. חומר זה נקרא גרפן. 3. האטום הוא החלקיק הקטן ביותר שמרכיב את החומר. 4.חלקיקים של מים הם מולקולות מים המורכבות מאטומים של חמצן ושל מימן.  
user profile image
כרפסי עמית
7.02.2019 9:26
1. היסודות בנויים מסוד אחד של אטומים לדוגמה זהב, ברזל ומימן 2. היסודות שבנויים ממולקלות הם צירופים של אטומים שהתחברו ביניהם 3. חמצן הוא יסוד מפני שהוא עשוי מאטומי חמצן בלבד. לעומתו, פחמן דו חמצני אינו יסוד- הוא מורכב גם מאטום של פחמן וגם מאטומי חמצן. פחמן דו חמצני, נקרא גם דו תחמוצת הפחמן , CO2 בכתיב כימי, הוא גז (בטמפרטורת החדר) המהווה תרכובת של פחמן וחמצן. כל מולקולה של CO2 מורכבת מאטום פחמן (C) אחד ושני אטומי חמצן (O). 4. כיום מוכרים 118 יסודות שונים שנצפו ונחקרו כ 90 מהם הם יסודות המופיעים בטבע והיתר הם יסודות מלאכותיים שאפשר ליצור במעבדת מחקר. 5. ההבדל בין יהלום לגרפיט הוא סידור האטומים השונה ביהלום ובגרפיט שמסביר את תכונותיהם השונות. 6. היהלום הוא החומר הטבעי הקשה בעולם והוא שקוף, מבריק ואינו מוליך חשמל. הגרפיט המצוי בעפרונות, הוא חומר אפור, רך, אטום לאור ומוליך חשמל. שני החומרים האלה עשויים רק מאטומי פחמן, אך צורתם ותכונותיהם שונות לחלוטין.
user profile image
כרפסי עמית
7.02.2019 9:12
1. בין חלקיקי החומר יש כוחות משיכה שגורמים לחלקיקי החומר להיות בתנועה מתמדת, כל חומר בנוי מחלקיקים זעירים, חלקיקי החומר נעים עם עצמם כל הזמן. 2. המבנה החלקיקי של החומר מאפשר להסביר תופעות שונות בעולם, לדוגמה: התפשטות ריח של בושם בחלל החדר. התארכות של מוט מתכת בעקבות חימומו. התעבות של מים. בנוסף לכך, המבנה החלקיקי של החומר מסביר גם את התכונות המשותפות לגזים, נוזלים, מוצקים ואת ההבדל ביניהם. 3. תפוח, מכונית, סלע, חתול, מים ועוד… כל הגופים בעולם עשויים מחומרים ואלה בנויים מאטומים. 4. כן בגלל שמנדלייב גילה עוד יסודות ועל יסודות אלו מנדלייב גילה שיש לנו מוצרים שאנו משתמשים בהם היום. 5. יש הבדל בין שמן למים כי שמן הוא סמיך מאוד וצבעם הוא שונה שמן בצבע צהוב ומים בצבע לבן והוא לא סמיך. אך המבנה החלקיקי שלהם דומה 6. החלקיקים צמודים זה לזה אבל אינם מסודרים, כוחות המשיכה הפועלים ביניהם חזקים, הם יכולים לנוע ממקום למקום כשהם מחליקים זה על זה ומתחלפים במקום.  
user profile image
אוריאל מזרחי
7.02.2019 8:55

יסודות ומגוון החומרים בעולם 1. כמה חומרים מוכרים כיום בעולם?  

user profile image
לוי ליאם
3.02.2019 18:44
1.גרגיר אחד של חול או של מלח מכיל מיליארדי מיליארדים של אטומים. 2.בעובי קו של עיפרון, נוצרת על הניר שכבה אחת בלבד של אטומי פחמן. חומר זה נקרא גרפן 3.האטום הוא החלקיק הקטן ביותר שמרכיב את החומר. 4.חלקיקים של מים הם מולקולות מים המורכבות מאטומים של חמצן ושל מימן. 4.
user profile image
גוהר מור
1.02.2019 9:48
1. היסודות הם חומרים הבנויים מסוג אחד בלבד של אטומים. לדוגמה: זהב, ברזל ומימן. 2. היסודות שבנויים  ממולקולות הם צירופים של אטומים שהתחברו ביניהם. 3. חמצן הוא יסוד מפני שהוא עשוי מאטומי חמצן בלבד. לעומתו, פחמן דו חמצני אינו יסוד- הוא מורכב גם מאטום של פחמן וגם מאטומי חמצן. 4. כיום מוכרים 118 יסודות שונים שנצפו ונחקרו, כ-90 מהם הם יסודות המופיעים בטבע, והיתר הם יסודות מלאכותיים שאפשר ליצור במעבדת מחקר. 5. ההבדל בין יהלום לגרפיט הוא סידור האטומים השונה ביהלום ובגרפיט שמסביר את תכונותיהם השונות. 6. היהלום הוא החומר הטבעי הקשה בעולם והוא שקוף, מבריק ואינו מוליך חשמל. הגרפיט המצוי בעפרונות, הוא חומר אפור, רך, אטום לאור ומוליך חשמל. שני החומרים האלה עשויים רק מאטומי פחמן, אך צורתם ותכונותיהם שונות לחלוטין.
user profile image
גוהר מור
1.02.2019 9:05
1. בין חלקיקי החומר יש כוחות משיכה שגורמים לחלקיקי החומר להיות בתנועה מתמדת. 2. המבנה החלקיקי של החומר מאפשר להסביר תופעות שונות בעולם לדוגמה: התפשטות ריח של בושם בחלל החדר. התארכות של מוט מתכת בעקבות חימומו. התעבות של מים. בנוסף לכך, המבנה החלקיקי של החומר מסביר גם את התכונות המשותפות לגזים, נוזלים, מוצקים ואת ההבדל ביניהם. 3. החומרים שמהם בנויים החלקיקים הם אטומים. לדוגמה: תפוח, מכונית, סלע, חתול ומים. 4. כן. כיוון שמנדלייב גילה עוד יסודות, ועל פי יסודות אלו שמנדלייב גילה יש לנו מוצרים שאנו משתמשים בהם כיום. 5. שמן ומים אכן שונים אך המבנה החלקיקי שלהם דומה. 6.החלקיקים סמוכים זה לזה אך אינם מסודרים, כוחות המשיכה הפועלים ביניהם חזקים, והם יכולים לנוע ממקום למקום כשהם מחליקים זה על זה ומתחלפים במקומם.    
user profile image
אוריאל מזרחי
31.01.2019 9:50
  חלקיקי החומר – אטומים ומולקולות 1. מה מכיל גרגיר אחד של חול או של מלח ? 2. כמה אטומי פחמן נכנסים בעובי של קו של עיפרון? 3. מהו אטום ? 4. מאילו אטומים מורכבים חלקיקים של מים?    

משתתפים